Vägen till +Hälsa

Vägen till +Hälsa

För att komma till +Hälsa behöver du rena, näringsge och balansera kroppen.
Du behöver även förstå vad som är belastning och vad som är bra näring för just din kropp, du kanske är överkänslig mot t.ex. laktos, då blir mjölkprodukter som innehåller laktos ett uttag från ditt Hälsokonto, laktosfria mjölkprodukter blir en insättning.

Varje dag gör kroppen nya celler och om vi belastar mindre och äter näringsmässigt bättre än förra veckan, kommer cellerna som tillverkas idag vara av bättre kvalitet än våra celler tillverkade förra veckan.

Ett exempel: En av mina klienter kvinna 20år hade vid sin första behandling kraftiga smärtor i nacke och armar när jag masserade och fibroser med smärta på vaderna. Hon var inte medveten om att hon hade ont vid beröring. Hon var även rätt låg i humöret. Jag förklarade att gluten ofta ger bl.a. dessa symtom, och rekommenderade att ta bort allt gluten ur kosten för att minska på belastningen.
Hon kom tillbaka efter en månad ungefär och var smärtfri.
Men vad har du gjort, vad har du ändrat på i din kost, sa jag?
Nä jag har tänkt på kosten men jag tycker inte att jag ändrat något, svarade hon.
Ja men något måste du ha gjort för att det blir inte så här bra resultat bara av att tänka att man ändrar man måste göra det också, sa jag.
Ja, sa hon tvekande, jag har slutat äta kakor och äter nötter istället när vi fikar.

Så det vi äter påverkar oss väldigt mycket, även om det är bara lite av fel sak.
Jag brukar förklara det på detta sätt:
Om du har 1 glas rent och gott dricksvatten och du råkar få 1 droppe smutsigt vatten i ditt glas, så blir allt vatten smutsigt, och du får spä och spä rätt länge innan det blir rent vatten igen, det bästa är ju att hälla ut och hälla upp ett nytt glas rent vatten.

Så för att det du äter och dricker ska bli insättningar behöver du använda dig av ingredienser som är rätt för dig.
Idag finns det gott om recept med alternativ till socker, mjölk och gluten, (om det är det du är överkänslig mot). Byt ut vitt socker mot Sunriders SunnDew gjort på Stevia eller något annat naturligt socker utan kolhydrater, byt ko mjölk mot havremjölk, kokosgrädde, mm, byt vete, korn och råg mot nötter, Jyttemjöl eller andra naturligt glutenfria mjölmixer.

Det var intaget, men så ska det ut också.
Det är då vi hamnar i LYMFSYSTEMET, kroppens avlopp. Ni vet hur det blir om man glömmer att ta ut soporna, det luktar illa och bildas både det ena och det andra oönskade sakerna i sopskåpet. Och stopp i köksavloppet är inte heller så hälsosamt. Det fylls ständigt på med sopor så det gäller att hålla undan i minst samma takt som det fylls på.
Men hur får man kroppens sopgubbar att jobba bättre?
Jo man ger sopgubbarna supernäring för det går åt NÄRING när man städar.
Använd Sunriders produkter de är helmatsprodukter, produkterna är av högsta kvalite, de är basiska och ger näring till våra celler.
Rena varje dag gör vi genom att sätta fart på Lymfsystemet, gå på lymfmassage och göra Egenvård, t.ex. torka sig med handuken i Lymfriktningen och börja vid halsen/nyckelbensgropen, sen armar, bålen, benen och sist fötterna, smörja in sig och göra egenmassage/strykningar enligt samma schema, stryk uppåt mot nyckelbensgropen, armhålan, ljumsken.
Drick Fortune Delight 1-3 påsar/dag som sköljer ut fett, sopor och slagg.
Ta 1-3 kapslar Suntrim varje dag, går även bra att ta till och under natten om man har problem med sömnen, smärta och svullnad, Suntrim löser upp fibroser, fett och lossar på soporna, även dina muskler blir mjukare.
Stor städa, Detox kur med Suntrim, Slimcaps några gånger / år. Har du mycket skräp är det bättre att städa lite varje dag än att köra så hårt så att du blir sjuk, förkyld, bihålor och full i finnar tex.

Näringse kroppen gör vi varje dag med NuPlus, Vitashake och Sunbar.
Balanserar kroppens fem system varje dag gör Quinary .
Läs mer om Sunriders produkter på www.totalbalans.se

Vi behöver äta näringstät ren mat, tex Ekologiska grönsaker, ägg, kött, fisk, fett.

Med ren mat menar jag mat utan kemikalier = E-ämnen och liknande.
Näringstät mat som inte är förstörd i tillagningen = för hårt upphettade grönsaker, micrad mat tex.
Utesluta de snabba kolhydraterna, “de vita” = mjöl, socker.